Σάββατο, 27 Απριλίου 2024 19:32

Γιατί μόνο ο Ιωακειμίδης στηρίζει τις τοπικές αγορές. Αρθρο του Χάρη Κουγιουμτζόπουλου


Ο Υποψήφιος Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Ιωακειμίδης είναι ο μόνος που υποστηρίζει τις τοπικές αγορές και τους τοπικούς επιχειρηματίες διότι είναι ο μόνος που προωθεί την Αποκέντρωση.
Γιατί;
Γιατί οι Τοπικές Αγορές αποτελούν ταυτοτικό στοιχείο της Αποκέντρωσης και βασικό εργαλείο επίλυσης χρόνιων προβλημάτων για τις Αστικές Μητροπόλεις.
Η ενίσχυση των Τοπικών Αγορών οδηγεί στη επίλυση κυκλοφοριακών, περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών προβλημάτων.
Ολοι διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους, ότι υποστηρίζουν τις Τοπικές Αγορές και τους Τοπικούς Επιχειρηματίες, αλλά το συνολικό μοντέλο Ανάπτυξης που προωθούν, βρίσκεται σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση. Συγκέντρωση υπερμεγεθών αγορών και δραστηριοτήτων σε απομακρυσμένα κέντρα.
Η Αποκέντρωση και η δημιουργία της πόλης των 15 λεπτών ως συνολικό μοντέλο Ανάπτυξης είναι αυτή που πραγματικά υποστηρίζει και την Ανάπτυξη των Τοπικών Αγορών. Να εξυπηρετείται ο πολίτης για τα πάντα μέσα σε 15 λεπτά με τα πόδια από το σπίτο του.
Η ευημερία του λαού περνάει μέσα από την πλατιά διάχυση και αποκέντρωση και του πλούτου και των υποδομών και τη στήριξη των τοπικών αγορών και όχι μέσα από τις μεγάλες επενδύσεις ως λύση για την οικονομική ευημερία της Ελλάδας.
Ο Αναπτυξιακός Νόμος που ευνοεί και προτρέπει την υπερσυγκέντρωση των κεφαλαίων σε τεράστιες, μονάδες βλέπε Mall, Εκπτωτικό Χωρίο, Data Center Σπάτων, Επένδυση Ελληνικού κλπ, οδηγεί ουσιαστικά στο μαρασμό των τοπικών αγορών.
Υπάρχει μια υπερπροβολή των θέσεων εργασίας που θα δημιουργηθούν με την επένδυση του Ελληνικού (αν και οι περισσότερες αφορούν την προσωρινή κατασκευαστική περίοδο) αλλά κανείς δεν αναφέρεται στο πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν όταν το καταναλωτικό κοινό φύγει από τις γύρω τοπικές αγορές, Ελληνικού Αργυρούπολης, Ηλιούπολης, Αλίμου, Γλυφάδας κλπ.
Το ίδιο ακριβώς που έγινε με τα Malls του Αμαρουσίου. Δημιουργήθηκαν αρκετές θέσεις εργασίες, αλλά κανείς δεν υπολόγισε, πόσα μαγαζιά έκλεισαν σε Χαλάνδρι, Νέα Ιωνία, Μαρούσι και Κηφισιά.
Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκονται και οι μεγάλες επενδύσεις του ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης για τις μεγάλες οδικές αρτηρίες, τις επενδύσεις στα Λιμάνια ως διευρωπαϊκοί διαμετακομιστικοί κόμβοι και στα υπερμεγέθη Super Markets εκτός οικιστικού ιστού.
Χαρακτηριστικό είναι ότι από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ 2020 – 2027 τα 55 δις θα δοθούν σε μεγάλες επενδύσεις, ενώ είναι ουσιαστικά δάνειο που θα πληρώσει ο απλός φορολογούμενος και μόνο τα 15 δις θα πάνε στους μικρούς επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους αν απορροφηθούν, διότι και εκεί ο γραφειοκρατικός αγώνας είναι άνισος όπως έχει αποδειχθεί στην πράξη.
Εντωμεταξύ στην Ατιτκή κόπηκε και ένα μεγάλο ποσό αναπλάσεων τοπικών εμπορικών δρομων, για να εξασφαλιστούν μεγάλες χρηματοδοτήσεις και η κρατική οικονομική συμμετοχή στα μεγάλα εμπορικά και διαμετακομιστικά κέντρα.
Επίσης χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ενεργειακή πολιτική, όπου όλο τον Ενεργειακό χώρο τον εξασφαλίζουν οι μεγάλοι επενδυτές για να τον πουλήσουν πανάκριβα στους καταναλωτές και απειροελάχιστο δίνεται για αυτοπαραγωγή στις ταράτσες και στα μπαλκόνια ή στον διαμοιρασμό μέσω μικρών ελεύθερων οικοπέδων. Ειδικά οι τοπικές επιχειρήσεις έχουν τεράστια ανάγκη αυτοπαραγωγής για την επιβίωσή τους.
Για την Ελληνική Οικονομία είναι όρος ευημερίας η Αποκέντρωση διότι η προστασία του Περιβάλλοντος προϋποθέτει την Αποκέντρωση.
Και το σχεδιο του Γιώργου Ιωακειμίδη για την Αττικής προβλέπει την Αποκέντρωση:
Ενίσχυση των τοπικών αγορών με επενδύσεις π.χ. στα υπόγεια πάρκινγκ για να μειωθούν οι μετακινήσεις και να μειωθεί αντίστοιχα και η ρύπανση της ατμόσφαιρας. Τα μεγάλα πάρκινγκ που διαθέτουν οι μεγάλες εμπορικές επιφάνειες αποτελούν καθοριστικό κριτήριο έλξης.
Δυνατότητα έστω και ελάχιστης αυτοπαραγωγής για να μην πληρώνουν ρεύμα οι καταναλωτές και ειδικά οι μικρές επιχειρήσεις αφού ο Ήλιος είναι δημόσιος και η Ελλάδα διαθέτει αρκετό.
Ανάπλαση σε Περιβαλλοντική κατεύθυνση των τοπικών αγορών για να γίνουν πιο ελκυστικές στους γύρω κατοίκους. Απόλυτη τήρηση των αρχών προσβασιμότητας σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Προσβασιμότητας με έμφαση στην Κλιματική Αλλαγή (ΕΣΠεΚΑ).
Απλοποίηση των διαδικασιών δημοτικών πρωτοβουλιών και γεναιόδωρες χρηματοδοτήσεις για τα Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου με άρση των σημερινών απαγορευτικών περιορισμών.
Καθιέρωση ενοιαίου συστήματος bike sharing για όλους τους δήμους, σε όλους τους σταθμούς μετρό και με σύνδεση και με το εισητήριο. Ανάλογη πρόβλεψη και για τον εξοπλισμό των λεωφορείων.
Καθιέρωση ενιαίας κάρτας bonus για τις τοπικές αγορές σε Περιφεριακή Πλατφόρμα και με σύνδεση και με την Εξυπνη Ελεγχόμενη Στάθμευση και με τοπικά parking.
Ανάπτυξη της αστικής και κυρίως της δημοτικής συγκοινωνίας όπου χρειάζεται στροφή επιδοτήσεων. Δημιουργία και δικτύου μεταξύ όμορων δήμων. Πχ. Αμεση σύνδεση με κυκλική διαδρομή Χαλανρίου, Αγίας Παρασκευής, Χολαργού, Παπάγου, Ψυχικού, Φιλοθέης.
Ανάπτυξη της Αγροτικής Τοπικής Παραγωγής για να μην υπάρχουν μεγάλες διαδρομές, πολλοί μεσάζοντες και πολλές άυλες υπηρεσίες μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή. Αυτό το μοντέλο που υποτίθεται ότι προωθεί και η Ε.Ε. με την Στρατηγική Farm to Fork προϋποθέτει την ύπαρξη πολλών μικρών τοπικών επιχειρήσεων και όχι μεγάλων επιχειρήσεων που θα κάνουν κεντρικές διαπραγματεύσεις με μεγαλοεμπόρους.
Την ανάπτυξη της πόλης των 15 λεπτών που διαδίδεται ραγδαία στην Ευρώπη και που σημαίνει ειδικό πολεοδομικό σχεδιασμό, ριζική αλλαγή νομοθεσίας και αδειοδοτήσεις έτσι ώστε ο κάθε κάτοικος της πόλης, να μπορεί να εξυπηρετήσει όλες του τις ανάγκες σε μια διαδρομή 15 λεπτών από το σπίτι του με τα πόδια. Ειδικά στην Αττική χρειάζεται πλήρης αναδιάρθρωση του χωροταξικού των υπηρεσιών αφού πρώτα εξαντληθούν όλες οι δυνατότητες ψηφιοποίησης με την διαδιακασία “Αυθεντικοποίηση χρηστών” με το πρωτόκολλο oAuth2.0
Προώθηση των εναλλακτικών μετακινήσεων (περπάτημα, ποδήλατο, ΜΜΜ) που σύμφωνα με την διεθνή πρακτική αυξάνουν έως και 70% τον εμπορικό τζίρο στις τοπικές αγορές.
Αμεση ψηφιοποίηση όλων των υπηρεσιών έτσι ώστε να μην χρειάζεται η μετάβαση του πολίτη και του επιχειρηματία στα αρμόδια γραφεία, για κανέναν λόγο.
Ακόμη και στη διαχείριση των απορριμμάτων που σημαίνει Δημοτικά Τέλη, πρέπει να διεκδικήσουμε τα συστήματα «Πληρώνω όσο Πετάω» και «Αμείβομαι όσο Ανακυκλώνω» έτσι ώστε αυτοί που θα κάνουν ανακύκλωση ή θα πετάνε λίγα σκουπίδια να απολαμβάνουν κλιμακωτή απαλλαγή στα δημοτικά τέλη και να μην επιβαρύνονται για άλλες επιχειρήσεις παραγωγής μεγάλων ποσοτήτων απορριμμάτων.
Δημιουργια Γραφείου Αναπτυξιακών προγραμματων για την υποστήριξη μικρων επιχειρηατιών έτσι ώστε να μην χάνουν καμία επιδότηση που δικαιούνται.
Ελεγχος και μείωση των αδειών RBNP που αυξάνουν τις τιμές των ενοικίων, ενώ ευνοούν επιχειρηματικά μόνο ελάχιστα τουριστικά σημεία της Αττικής.
Αλλαγή του σημερινού Κτηριοδομικού Κανονισμού που δίνει δυνατότητα και κίνητρα με υπέρβαση συντελεστή για τη δημιουργία μεγάλων εμπορικών μονάδων στις κεντρικές αρτηρίες της Αθήνας.
Και τέλος πάταξη της διαφθοράς με τη διαφάνεια και τα Ανοιχτά Δεδομένα πλήρως προσβάσιμα από τον πολίτη. Η Διαφθορά στην Ελλάδα σύμφωνα με τις διεθνείς εκτιμήσεις αγγίζει τα 30 δις ετησίως. Αυτό σημαίνει επιπλέον φορολογία για τον απλό πολίτη και τον επιχειρηματία 30%.
Όλα αυτά δηλαδή που πραγματικά υποστηρίζουν τις τοπικές αγορές και τους τοπικούς επιχειρηματίες σε αντίθεση την φραστική υποστήριξη στην επιχειρηματικότητα, γιατί όταν δεις τα αποτελέσματα των πολιτικών τους, τότε καταλαβαίνεις ότι άλλο εννοούν, αφού καθημερινά κλείνουν εκατοντάδες μικρές τοπικές επιχειρήσεις και ανοίγουν λίγες υπερμεγέθεις και υπερτοπικές.


Δείτε κι άλλα άρθρα του Χάρη Κουγιουμτζόπουλου


Δείτε εδώ το βιογραφικό του


Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.